Rotera Annonser FIX

I december förra året ändrade Google möjligheten att rotera videoannonser. Däremot går det ännu att optimera andra typer av annonser för att få ut det bästa av din kampanj. Anledningen till att rotera dina annonser med FIX är att du på så vis får ut nya dagar och kan driva kampanjen längre. Google tar ut en avgift för varje klick och har du en tajt budget med en populär annons påverkas därför visningstiden.

Därför ska du rotera

Rotera Annonser FIXSom nybörjare på AdWord kanske du tror att det är bäst att låta din annons som genererar flest klick synas oftare. Det kan det såklart vara, men den kommer även att snabbast göra slut på din dagliga budget och därmed visas din kampanj upp för färre antal människor. Det finns flera olika inställningar att välja bland i AdWord och alla har de sina för- och nackdelar.

  • Lägg in frekvenstak för unika besökare
  • Du kan optimera konverteringar för bäst avkastning
  • Styra hur många gånger din annons visas

För någon som är helt ny på AdWord finns det standardinställningar att välja. Har du däremot flera annonser ute som hunnit samla på sig data om besökare så ska du absolut testa att välja några av de avancerade inställningarna för att optimera din kampanj. Det gör att du kan skräddarsy dina online-annonser och locka rätt personer för en maximal avkastning på din kampanj.

We will be happy to hear your thoughts

      Leave a reply